Marian Barreda: "Per nosaltres era summament important transmetre emocions amb la campanya de publicitat"



Marian Barreda: directora de Màrqueting de la Barcelona World Race.


Quina és exactament la teva feina dins de la Barcelona World Race? 
Jo sóc directora de màrqueting i com a tal tinc sota la meva responsabilitat els projectes de relacions públiques, relacions amb els espònsors i corporate hospitality, la publicitat de la Regata, les  llicències i marxandatge, promoció i projectes educatius, branding i serveis d’informació.


En aquests moments i degut a l’entorn econòmic i social, centro la meva responsabilitat en tot el tema de relacions públiques, sponsoring, campanya de publicitat i temes educatius. Es tracta de ser més operatius i poder donar suport a tota l’organització així com ser més eficients i eficaços. 

Com veu donar en altres edicions i/o com donareu a conèixer la regata al món?

Per nosaltres és molt important treballar i tenir una bona campanya de publicitat tant online com offline. En l’anterior edició vàrem comptar amb l’agència Villarrosàs, que va guanyar el concurs de la Campanya de publicitat 2010-2011, i ens va donar  cop de mà amb aquesta tasca. Això junt amb la planificació de mitjans que vam fer amb Carat i amb l’ajuda de tots els patrocinadors de mitjans de comunicació, ens va permetre situar i posicionar la Barcelona World Race.


Per l’edició 14-15, comptarem igualment amb una campanya de publicitat, que farem visible amb mitjans convencionals però que farem treballar i enllaçar amb una estratègia de comunicació de la que hi volem donar volada sobretot en  xarxes socials. També tindrem les eines de l’anterior edició com El joc THE GAME, el tracking i el mateix Programa Educatiu, suports molt rellevants i molt potents a nivell de continguts i de promoció de la Regata.


També pensem que serà molt important tota l’activació que puguin fer els espònsors així com totes les accions de rrpp que puguem dur a terme tant a la ciutat com al nostre Centre d’Interpretació, gràcies al concurs que farem amb els estudiants de rrpp de la UPF. Això a nivell local, ens permetrà implicar a la ciutadania i als visitants.

En quins països heu i/o fareu campanya?


Ens centrem bàsicament a Espanya i a nivell internacional volem comptar amb els països d’origen de cada skipper, que van des de França, Anglaterra, Alemanya...i estem treballant per tenir a Àsia i Centre Amèrica.

Quin tipus de campanya heu fet en altres edicions i qui tipus de campanya fareu? 

Com et deia a l’anterior pregunta: campanya online i off line. Aquest cop igual encara que incidirem molt més en tot el tema de xarxes socials.  

Quin tipus de materials s'utilitzaran, bloc, premsa escrita .... ràdio .... etc?

Per una banda, la campanya a la ciutat utilitza els suports clàssics com banderoles, oppis, totems , valles, lones...Desprès la planificació es complementa amb els mitjans que esmentes: premsa escrita, radio, revistes....a més de tot el complement online com  web, facebook, twitter, el blog... 

Quin és l'objectiu principal que us veu plantejar abans de dissenyar la campanya?

Per nosaltres era summament important transmetre emocions amb la campanya de publicitat. Volíem que el públic captés la força, l’aventura i el risc que comporta la regata i que veiés la passió , la tenacitat i el repte personal i professional que suposa per a un navegant i per a totes les persones que l’envolten.


Per això la campanya va ser un mix d’imatges impactants, música emotiva i un diàleg entre un navegant i la seva dona, en el que ell li explica com es de dura la regata però al cap i a la fi, ell segueix fent-la no abandona, ho es tot per ell i decideix posar coratge i seguir lluitant per fer la regata.

Qui va dissenyar la campanya, el logo, els diferents elements de la mateixa?

La campanya de publicitat pròpiament, va ser la guanyadora d’un concurs, i va ser duta a terme per Villarrosas. La producció la vam fer integrament a Barcelona i vam comptar amb els skippers com a protagonistes ( Alex Pella, Pepe Ribes, Ryan Breymaier, Boris Herrmann, Pachi Rivero...) a més de figurants que vam contractar...per l'espot vam comptar amb imatges que ja teníem i amb Guillermo Altadill per a la gravació. En altres circumstancies hauríem aconseguit imatges amb els vaixells reals i en navegació però de vegades és impossible i ho vam fer a Barcelona a la Base de la FNOB. Sense la col·laboració dels skippers no hagués estat possible.
El logo és un projecte dut a terme pel nostre dissenyador Albert Casas de A360.
 
A quin tipus de públic va destinada la campanya?

Nosaltres sempre volem que no només sigui fàcil d’entendre pels experts o aficionats per la nàutica: volem que el gran públic s’hi interessi i vulgui saber molt més enllà d’un simple esport. De fet tenim molt de contingut i projectes transversals que poden ser d’interès per diferents franges de públics.

Quanta gent treballeu en el departament de màrqueting?

Ara mateix som dues persones, més una persona que s’encarrega del tot el tema Educatiu, Formatiu i Projectes Especials. A banda tenim l’estudi de disseny i la involucració puntual de becaris per projectes especials.  També en formen part  professionals dedicats al corporate hospitality amb l’IMOCA Open 60 de la FNOB i el Centre d’Interpretació Barcelona World Race. 

Com veu aconseguir patrocinadors? 
 
Uy, quina pregunta! El principal és tenir un producte sòlid, amb bon contingut i una organització al darrera que doni credibilitat. A partir d’aquí amb l’ajuda d’agències de patrocini així com amb el nomenament d’esdeveniment d’interès especial pel Govern Espanyol (amb la conseqüència d’adopció de beneficis fiscal per les empreses patrocinadores) i també amb la feina constant de direcció de la FNOB per presentar i tancar tots els projectes de patrocini. 

Quin tipus de patrocinadors teniu?

Hem tingut i tenim de tots els sectors: automòbils, assegurances, tecnològics, alimentació i begudes, farmacèutiques etc...

Com veu aconseguir que els patrocinadors us "compressin" el projecte, quins avantatges obtenien ells?

Tenir un producte sòlid, amb contingut no nomes esportiu sinó que aporta altres transversals així com una sèrie de valors que casen amb la filosofia del propi espònsor. Aquests són els principals paràmetres, el segon és el tema fiscal. 

Com aconseguireu repercussions a l'exterior, quins actes de relacions públiques realitzareu?

Nosaltres som un esdeveniment reconegut com a Major Event per la ISAF i alhora formem part del circuit IMOCA. I d’altra banda totes les accions que puguem activar en Fires del Sector Nàutic així com totes aquelles que puguem treballar amb els equips i skippers seran clau. 

Com aconseguireu l'atenció dels mitjans?

Explicant els valors, el nostre contingut i els projectes tranversals a part de la part esportiva és clar. Tenim moltes històries que explicar i molt més encara per aportar a la societat. 

Teniu plantejat una campanya diferent per l'abans el durant i el després de la Barcelona World Race?

Sí, sempre, són els moments diferenciats i que permeten mantenir i fidelitzar a l’audiència. 

Expliquem una mica quines diferència hi ha entre les altres edicions i la propera edició de la Barcelona World Race dins del sector de màrqueting en general.

En la primera edició, fent una mica de tot  a petita escala, a passar a un gran projecte en la segona edició, ampliant el servei a patrocinadors, amb una implantació gran a la ciutat de Barcelona amb l’exposició i tot el que comporta a nivell de promoció i organització local...per la 3ª edició potenciem molt més la implicació amb la societat local i alhora donem un servei acurat i concret a l’espònsor i les institucions involucrades i fem un treball per potenciar l’ús de les noves tecnologies.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada