Marian Barreda: directora de Màrqueting de la Barcelona World Race.
Quina és exactament la teva feina dins de la Barcelona
World Race?
Jo sóc directora de
màrqueting i com a tal tinc sota la meva responsabilitat els projectes de
relacions públiques, relacions amb els espònsors i corporate hospitality, la
publicitat de la Regata, les llicències
i marxandatge, promoció i projectes educatius, branding i serveis d’informació.
En aquests moments i degut
a l’entorn econòmic i social, centro la meva responsabilitat en tot el tema de
relacions públiques, sponsoring, campanya de publicitat i temes educatius. Es
tracta de ser més operatius i poder donar suport a tota l’organització així com
ser més eficients i eficaços.
Com veu donar en altres edicions i/o com donareu a
conèixer la regata al món?
Per nosaltres és molt
important treballar i tenir una bona campanya de publicitat tant online com
offline. En l’anterior edició vàrem comptar amb l’agència Villarrosàs, que va
guanyar el concurs de la Campanya de publicitat 2010-2011, i ens va donar cop de mà amb aquesta tasca. Això junt amb la
planificació de mitjans que vam fer amb Carat i amb l’ajuda de tots els
patrocinadors de mitjans de comunicació, ens va permetre situar i posicionar la
Barcelona World Race.
Per l’edició 14-15,
comptarem igualment amb una campanya de publicitat, que farem visible amb
mitjans convencionals però que farem treballar i enllaçar amb una estratègia de
comunicació de la que hi volem donar volada sobretot en xarxes socials. També tindrem les eines de
l’anterior edició com El joc THE GAME, el tracking i el mateix Programa
Educatiu, suports molt rellevants i molt potents a nivell de continguts i de
promoció de la Regata.
També pensem que serà molt
important tota l’activació que puguin fer els espònsors així com totes les
accions de rrpp que puguem dur a terme tant a la ciutat com al nostre Centre
d’Interpretació, gràcies al concurs que farem amb els estudiants de rrpp de la
UPF. Això a nivell local, ens permetrà implicar a la ciutadania i als visitants.
En quins països heu i/o fareu campanya?
Ens centrem bàsicament a
Espanya i a nivell internacional volem comptar amb els països d’origen de cada
skipper, que van des de França, Anglaterra, Alemanya...i estem treballant per
tenir a Àsia i Centre Amèrica.
Quin tipus de campanya heu fet en altres edicions i qui
tipus de campanya fareu?
Com et deia a l’anterior
pregunta: campanya online i off line. Aquest cop igual encara que incidirem
molt més en tot el tema de xarxes socials.
Quin tipus de materials s'utilitzaran, bloc, premsa
escrita .... ràdio .... etc?
Per una banda, la campanya
a la ciutat utilitza els suports clàssics com banderoles, oppis, totems ,
valles, lones...Desprès la planificació es complementa amb els mitjans que
esmentes: premsa escrita, radio, revistes....a més de tot el complement online
com web, facebook, twitter, el blog...
Quin és l'objectiu principal que us veu plantejar abans
de dissenyar la campanya?
Per nosaltres era
summament important transmetre emocions amb la campanya de publicitat. Volíem
que el públic captés la força, l’aventura i el risc que comporta la regata i
que veiés la passió , la tenacitat i el repte personal i professional que
suposa per a un navegant i per a totes les persones que l’envolten.
Per això la campanya va
ser un mix d’imatges impactants, música emotiva i un diàleg entre un navegant i
la seva dona, en el que ell li explica com es de dura la regata però al cap i a
la fi, ell segueix fent-la no abandona, ho es tot per ell i decideix posar
coratge i seguir lluitant per fer la regata.
Qui va dissenyar la campanya, el logo, els diferents
elements de la mateixa?
La campanya de publicitat
pròpiament, va ser la guanyadora d’un concurs, i va ser duta a terme per
Villarrosas. La producció la vam fer integrament a Barcelona i vam comptar amb
els skippers com a protagonistes ( Alex Pella, Pepe Ribes, Ryan Breymaier,
Boris Herrmann, Pachi Rivero...) a més de figurants que vam contractar...per
l'espot vam comptar amb imatges que ja teníem i amb Guillermo Altadill per a la
gravació. En altres circumstancies hauríem aconseguit imatges amb els vaixells
reals i en navegació però de vegades és impossible i ho vam fer a Barcelona a
la Base de la FNOB. Sense la col·laboració dels skippers no hagués estat
possible.
El logo és un projecte dut a terme pel nostre
dissenyador Albert Casas de A360.
A quin tipus de públic va destinada la campanya?
Nosaltres sempre volem que
no només sigui fàcil d’entendre pels experts o aficionats per la nàutica: volem
que el gran públic s’hi interessi i vulgui saber molt més enllà d’un simple
esport. De fet tenim molt de contingut i projectes transversals que poden ser
d’interès per diferents franges de públics.
Quanta gent treballeu en el departament de màrqueting?
Ara mateix som dues persones,
més una persona que s’encarrega del tot el tema Educatiu, Formatiu i Projectes
Especials. A banda tenim l’estudi de disseny i la involucració puntual de
becaris per projectes especials. També
en formen part professionals dedicats al
corporate hospitality amb l’IMOCA Open 60 de la FNOB i el Centre
d’Interpretació Barcelona World Race.
Uy, quina pregunta! El
principal és tenir un producte sòlid, amb bon contingut i una organització al
darrera que doni credibilitat. A partir d’aquí amb l’ajuda d’agències de
patrocini així com amb el nomenament d’esdeveniment d’interès especial pel Govern
Espanyol (amb la conseqüència d’adopció de beneficis fiscal per les empreses
patrocinadores) i també amb la feina constant de direcció de la FNOB per
presentar i tancar tots els projectes de patrocini.
Quin tipus de patrocinadors teniu?
Hem tingut i tenim de tots
els sectors: automòbils, assegurances, tecnològics, alimentació i begudes,
farmacèutiques etc...
Com veu aconseguir que els patrocinadors us
"compressin" el projecte, quins avantatges obtenien ells?
Tenir un producte sòlid,
amb contingut no nomes esportiu sinó que aporta altres transversals així com
una sèrie de valors que casen amb la filosofia del propi espònsor. Aquests són
els principals paràmetres, el segon és el tema fiscal.
Com aconseguireu repercussions a l'exterior, quins actes
de relacions públiques realitzareu?
Nosaltres som un
esdeveniment reconegut com a Major Event per la ISAF i alhora formem part del
circuit IMOCA. I d’altra banda totes les accions que puguem activar en Fires
del Sector Nàutic així com totes aquelles que puguem treballar amb els equips i
skippers seran clau.
Com aconseguireu l'atenció dels mitjans?
Explicant els valors, el
nostre contingut i els projectes tranversals a part de la part esportiva és
clar. Tenim moltes històries que explicar i molt més encara per aportar a la
societat.
Teniu plantejat una campanya diferent per l'abans el
durant i el després de la Barcelona World Race?
Sí, sempre, són els
moments diferenciats i que permeten mantenir i fidelitzar a l’audiència.
Expliquem una mica quines diferència hi ha entre les
altres edicions i la propera edició de la Barcelona World Race dins del sector
de màrqueting en general.
En la primera edició, fent
una mica de tot a petita escala, a
passar a un gran projecte en la segona edició, ampliant el servei a
patrocinadors, amb una implantació gran a la ciutat de Barcelona amb
l’exposició i tot el que comporta a nivell de promoció i organització
local...per la 3ª edició potenciem molt més la implicació amb la societat local
i alhora donem un servei acurat i concret a l’espònsor i les institucions
involucrades i fem un treball per potenciar l’ús de les noves tecnologies.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada